Hemma igen på söndag

"Tidigt" i morgon torsdag åker jag till Nässjö. På fredagen blir det Motala, där jag förhoppningsvis kan möta upp mamma + systrar för att åka vidare till Marocko och Strömsätter där Anneli bor. Vi ska nämligen sköta Annelis djur (katter, får, häst, papegojor, kaniner, höns och kycklingar) medan hon är borta över helgen. Det lär bli underbart, för det var det i alla fall förra gången, då vi var där en hel vecka! Jag funderar på om jag ska ta med mig datorn eller inte ... Det är ändå bara ca två dygn vi blir där.


Fördelar med att ta med datorn:
- Kan lyssna på min musik
- Kan kolla film eller nån rolig serie på kvällarna
- Kan chatta, blogga, kolla FB m.m.
- Kan lägga in bilder jag tar, och direkt ladda upp dem nånstans

Nackdelar med att ta med datorn:
- Bagaget blir märkvärt tyngre och otympligare (denna borde räknas som två)
- Jag riskerar att något händer datorn på resan (den känner sig tryggare hemma)
- Jag missar naturen lite grann, eftersom det är lätt att fastna vid datorn
- Man kan ju vända på det så att jag är mer fri utan datorn.


Äh, vad sjutton, jag klarar mig en helg utan dator! Jag har ju musik på mobilen.


Nåväl, nu ska jag göra mig klar, för jag ska till mormor och morfar. Jag och mormor ska nämligen baka nötklickar och skurna nötkakor. Mums vad gott, och kul med för den delen.

I kväll blir det, som vanligt på onsdagar, discospinning. Woho :D 


Todeloo!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0